Hvorfor selvudgiver eBooks er vinderne

Myterne florerer om trykte bøger er den rigtige form af bog og eBooks er på deres sidste ben. Disse idéer foråret fra traditionel forlagsvirksomhed.
Håbefulde forfattere har læst det mange gange – at en sand bog, som vil bringe dig ærbødige kudos, skal være i print og skal være lange. Og det skal have en top agent og publisher. Rigtigt, måske fem-ti år siden. Ligesom du, jeg troede det i første omgang og gik ned den stenede vej at få en agent, derefter publisher. Alt for hårdt og tog alt for lang tid.
Min første regel. Skrive en kort bog først. Varsel berømte forfattere som Ken Blanchard gjorde. Anden regel. Skrive en non-fiktion, selvhjælpsbog først, derefter en roman hvis du kan lide. Du vil opleve mere succes med en non-fiktion. Derefter, kan du bruge overskuddet for at bo langt, sejt træk for din fiktion.
Følg min bly. Først, jeg skrev udskrive brochurer eller tidsskrifter og solgte dem på bagsiden af rummet i seminarer af samme navn. Dette førte til tusindvis af indkomst hver måned. Så læste jeg selvstændig udgivelse bøger som Dan Poynter. Rette spor. Men da jeg indså man kan skrive en print og en e-bog på samme tid. Og du kan sælge enten fra dit eget websted. Eller du kan tage en 50% eller mindre royalty og sælge fra nogen andenss websted.
Husk en stor fordel af ebøger. Forfatteren bliver ved med små omkostninger. Hvis du endnu ikke har et websted, og du kan tilbyde dem som downloads på dit websted, kan du sende bøger via e-mail.
En stor fordel af korte eBøger. Din målgruppe elsker dem. De ønsker ikke at tilbringe en masse tid på at læse. De vil have hurtige løsninger i en nem at læse format. De ønsker ikke lange bøger over 130 sider med alt for mange irrelevante oplysninger. Give dem svar på deres spørgsmål og du vil have en fan for livet.
Den sørgelige sandhed, at ingen nye forfattere ønsker at tro – at de kan få publisher til at offentliggøre, fremme og markedsføre deres bog. Ikke sandt. Det er forbløffende, hvor mange bookcoaching kunder virkelig ønsker at vende det hele til en anden. Problemet er det på vej for dyrt, og kender ingen, eller har flere passion for en bog end forfatteren. Det er ikke penge, regler, men en kreativ tilgang til deling af din rigdom.
En anden regel. Hvis du kan skrive en bog, kan du også skrive annonceteksten for bogens introduktion, den korte “fortælle og sælge,” bagcoveret, eller den Web eller e-mail salgsbrev. Du skal blot nogle coaching fra en pro. Start en forfremmelse opsparingskonto og tilbringe lidt for at få de bedste ord, som vil tiltrække og give dit publikum nok oplysninger til at gøre det nemt at købe.
Deltag i en telegroup, der skriver hver uge og udvekslinger med hinanden. Selvfølgelig Sørg for bookcoach er kyndige og ved hvordan en salgbar bog er sat sammen, ved genveje til at skrive hurtigt, og klart, og giver dig nyttige feedback til at hjælpe din bog vokse og blive født.
Hvad er din hensigt? At tænke det tager for meget tid, for mange penge og du ikke er meget af en forfatter? Hvis du kan komme med din modstand, kan du lære at skrive–godt. Hvis du lægger en lille daglige opmærksomhed på dit bogprojekt, kan du afslutte det.
Tage nogle små handling i dag og føle magtfulde, fordi forfatterne er en speciel race- og klubben afventer din gode nyheder.
Judy Cullins c. 2005-06

Leave a comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *