Det er ingen hemmelighed, at softwarevirksomheder opererer i en meget konkurrencedygtig plads hvor rivalisering er stadig hårdere, og hvor fortjenstmargenerne kan være barbermaskine tynde. Nye, mindre softwarefirmaer spirer hver måned og de førende softwarevirksomheder løbende gøre stærk fremskridt frem løftestangsvirkningen massive pengestrøm reserver. Denne cyklus gør det vanskeligt for den mellemstore Programmel kompagni at konkurrere fordi (a) de ikke har typisk cash flow nødvendigt at tage kæmpe spring fremad i branchen og (b) fordi de skal hele tiden bevæge sig fremad til forkant af mindre softwarevirksomheder, der kappes om deres plads i markedet. Derfor gør springet fra en ukendt til et mainstream brand kan vise sig for at være meget vanskeligt for de mellemstore softwarevirksomhed.
At finde måder til at skabe nye indtægtskilder og at mindske aktuelle omkostninger er afgørende, at succesen af selskaber fanget i denne cyklus. De skal tænke på deres fødder, tænke fremad og tænke kreativt, alle på samme tid. Dette kan være en skræmmende opgave, som enhver software executive vil fortælle dig.
På trods af de udfordringer, der står over for de mellemstore software på markedet, er der flere måder at skabe disse meget nødvendige indtægtskilder og at mindske aktuelle omkostninger. Nye fremskridt inden for teknologi og dets anvendelse i uddannelse og udviklingen muliggør generere disse indtægtskilder.
Grobund
Det er næsten en selvfølge, når en organisation køb af en software-pakke fra et velrenommeret forhandler, en vis mængde af slutbruger, kunde uddannelse vil være enten pakket ind i købsprisen eller stillet til rådighed for et ekstra gebyr. Hvis uddannelse ikke er tilgængelige for slutbrugeren kunden, indlæringskurve på den nye softwarepakke vil være temmelig stejl, afhængigt af kompleksiteten af softwaren.
Typiske uddannelse udgiftsarter forbundet med de fleste mellemstore software virksomheder omfatter:
Lønninger til offline undervisere
Rejseudgifterne for offline undervisere
Produktionsomkostningerne for hard-copy uddannelsesmanualer
Tidsforbruget i offline, onsite kunde uddannelse
Disse udgifter skal være under et vågent øje og konsekvent bør betragtes som udgifter, der kunne afbødes til en vis grad at ikke kun forbedre virksomhedens tiltrækningskraft i konkurrencedygtige bud situationer, men at øge avancen for den supplerende uddannelse ydelser fra virksomheden.
Samtidig i baggrunden, mellemstore softwarevirksomheder bør være på udkig efter måder at skabe nye indtægtskilder, at de ikke er i øjeblikket kapitalisere på arbejde i samarbejde med deres initiativ, nedbringelse af omkostningerne.
Trin 1: Sænke udgifter til uddannelse ved hjælp af brugerdefinerede e-Learning-indhold
Det første skridt til enhver godt lagt ud omkostningsreduktion planen er at reducere de omkostninger, organisationen i øjeblikket pådrager sig for at få bedre styr på profit potentielle fra sheer omkostningsbesparelser. Tidligere har skitseret vi hvad vores mål vil koste kategorier er… nu vil vi til at sænke omkostningerne i forbindelse med disse kategorier ved at udnytte brugerdefinerede e-Learning-indhold.
Tage dette scenario: en mellemstor softwarefirma, der udvikler intranet portalsystemer i øjeblikket beskæftiger 3 undervisere, der er på stedet med klienter for slutbrugeren 3 kursusdage pr. engagement og de enkelte gennemsnitlig ca 50 engagementer pr. år for en grand Total 150 dage på vej pr. træner eller 450 dage på vejen kollektivt.
For disse undervisere, kan onsite træningsprogram for slutbrugeren kunden ligne følgende:
Dag 1: Software introduktion og primære funktioner
Dag 2: Funktionelle brug og Administrative handlinger
Dag 3: Real-World funktioner og Labs
Sænke omkostningerne: ved at udnytte brugerdefinerede e-Learning-indhold, virksomheden bruges i ovennævnte scenario, effektivt kan reducere onsite tidsforbrug for hver træner, hvorved alle omkostningerne forbundet med træningsprogrammet over hele linjen.
Ved hjælp af et professionelt designede, selvstyrede, brugerdefinerede e-Learning modul til at fokusere på den Software introduktion og primære funktioner undervisning, der normalt opstår på dag 1 og så levere læring modulet online til deres slutbrugere på tidspunktet for køb via en e-Learning Management System (LMS), denne virksomhed kan reducere rejsetiden for alle 3 undervisere af 1 dag pr. engagement. Dette ville formindske rejsetiden for hver træner af 50 dage om året, eller 150 dage samlet i løbet af året. Desuden vil slutbruger-kunder allerede være bekendt med software-pakke før undervisere nogensinde sætte foden i hoveddøren.
Dette vil med succes:
Mindske omkostningerne i forbindelse med de 150 dage i rejse der gemmes nu.
Aktiverer virksomhedens undervisere til at udføre mere uddannelse engagementer eller aktiverer selskabet til at formindske antallet af interne undervisere beskæftiger.
Mindske omkostningerne i forbindelse med oprettelse og udgivelse af dele af de skrap-afskrift uddannelsesmanualer, der beskæftiger sig med den Software introduktion og primære funktioner træningspas, der normalt forekommer i-person på dag 1 af uddannelse engagement.
At tage det et skridt videre: at reducere hver undervisere rejse tidsplan af 1 dag er god, men det er ikke godt nok. Softwarevirksomheder, der beskæftiger denne nedbringelse af omkostningerne metode bør tage det et skridt yderligere at forbedre deres slutbruger kundeoplevelse. De skal sikre, at deres slutbrugere lærer hvad de behøver at vide for at sikre tid ikke spildes der dækker de samme emner, når træneren besøger kunden websted i-person.
For at gøre dette, skal Programmel kompagni ser på hvordan de planlægger at levere online-undervisning til deres slutbrugere. De vil ønsker at sikre, at slutbrugere kan spore og administrere online uddannelse del af deres sessioner, uanset om det er selvstyrede brugerdefinerede e-læring indhold eller real-time online træner/studerende samarbejde. Valg af denne leveringsplatform kan være svært, men det bør omfatte følgende grundlæggende funktioner:
Studerende viden vurderinger
Studerende succes og fremskridt Tracking
Realtid interaktivitet
I eget tempo lære levering
Ved at vælge en leveringsplatform, der omhandler alle fire af disse facetter af slutbrugeren kunde uddannelse, kan mellemstore software selskab ikke blot mindske deres egne udgifter men styrke deres kunde/leverandør forhold ved at levere mere end hvad der normalt forventet eller erfarne i dagens softwaremarkedet. Hvad er konklusionen? Kunden er tilfreds med deres brugers ydeevne og den værdi, de har modtaget fra Programmel kompagni.
Skridt 2: Skabe indtægter ved hjælp af brugerdefinerede e-Learning-indhold
Nu, hvor vi har sænket vores omkostninger, skal virksomheden se på hvordan de kan bruge deres nye læring teknologi til at generere nye indtægtskilder for deres organisation.
Tage dette scenario: firmaet mellemstore intranet portal software anvendes i scenariet ovenfor har nu deres egen proprietære grundlæggende slutbrugeren e-Learning modul til at dække 1 dag værd af hvad tidligere var onsite uddannelse. Virksomheden har effektivt reduceret deres samlede, offline uddannelsesomkostninger. Nu er det på udkig efter måder at generere nye indtægtskilder ved hjælp af denne teknologi til at (a) gøre tilbage deres oprindelige køb omkostninger og b skabe mere profit potentiale for hele organisationen.
At skabe indtægter: en måde for en mellemstor softwarevirksomhed, som, vi bruger i vores eksempel, til at skabe denne hårdt tiltrængte indtægter strøm er at skabe senere, mere avancerede, selvstyrede, brugerdefinerede e-Learning moduler. Attraktivt prissat, kunne disse learning moduler stilles til rådighed til deres slutbrugere online uden at pådrage sig nogen yderligere offline uddannelsesomkostninger.
For at gøre dette effektivt og uden at pådrage sig yderligere offline uddannelsesomkostninger, skal virksomheden gøre det nemt for slutbrugeren kunden til at købe den mere avancerede uddannelsesindhold og gøre det nemt for slutbrugeren kunde at spore deres egne elever som de deltage i kurserne, så de kan let se dens effektivitet. Ved at investere penge i dag for at bygge mere avancerede, brugerdefinerede e-learningsindhold, denne mellemstore softwarevirksomhed kunne indse overskud fra uddannelsesmoduler inden for 12 til 24 måneder når de starter markedsføring og sælge det til deres eksisterende klient base. Disse overskud vil være afhængig af udvikling tidsrammer, hvordan de markedsfører deres nye uddannelse service og deres valgte leveringsmåder.
At tage det et skridt videre: at gøre den mere avancerede e-Learning-indhold overbevisende og attraktivt at købe fra et kunde synspunkt tager nogle opfindsomhed. Mennesker er meget modtagelige for køber noget, der er beliggende lige ved siden af kassen lane på Target. På samme måde, det indlysende, at denne klient af denne mellemstore software selskab vil være mere tilbøjelige til at købe ekstra e-Learning-indhold, hvis det er let tilgængelige for dem, og hvis de kan købe det uden besvær.
En måde at opnå dette er at udgive de nye, mere avancerede, Self-paced e-Learning moduler til LMS virksomhedsprofil og derefter gøre modulerne tilgængelige for køb via kreditkort via e-handel eller via standard faktura med et enkelt telefonopkald. Dette fungerer primært som produkt står vi alle se på mål ved siden af kassen lane. Da alle har brug at passere gennem kassen lane, giver det mening at sætte yderligere produkter købes der. Med andre ord, hvis firmaet mellemstore software leverer dele af deres nybegynder træningsprogram online til deres slutbrugere, dette mere avancerede e-Learning-indhold bør være anvendelig nemlig hjemtage lige ved siden af disse grundlæggende uddannelsesmoduler, således , øge dets synlighed og øge det mere attraktivt at købe fra klient perspektiv.
Den færdige løsning
På grund af den stramme softwaremarkedet og stamme sat på mellemstore softwarevirksomheder at udføre, hvis disse virksomheder kan reducere omkostningerne forbundet med deres nuværende uddannelsesprogrammer og skabe nye indtægtskilder på samme tid, bliver det en win/win situation både for leverandøren og kunden. Software virksomheden opnår en konkurrencemæssig fordel og fortsætter med at bevæge sig fremad mens klienten opnår en nem at engagere træningsprogram og merværdien fra deres softwareleverandør.
Synapse SE personale bidragyder
Skriv et svar